Tilaus Amerikasta?

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Nismo87 » Ke Maalis 31, 2010 8:33 pm

Onko kukaan tilainnut esim. vanteita jenkeistä? Itse olen tätä suunnitellut kun tuntuvat myyvän esim. kromivanteita edullisemmin kuin paikalliset rengas-liikkeet..
Tulli tuossa vähän pelottaa, jos paketti jää tulliin niin napsahtaa ensin veroa 4,5% muistaakseni ja sit vielä alv 22% ni jää fifti fifti et kummasta tilaisin  :)
Omista kokemuksista vaan stooria :)
Nismo87
 

Vs: Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Antto- » To Huhti 01, 2010 6:53 am

Jos samoja vanteita saa suomesta mitä oot tilaamas jenkeistä ja hintaero ei ole järisyttävän suuri, niin suosittelen tilaamaan ne suomesta. Huomattavasti helpompi ratkaisu.
Vanteet on kohtuu suuri lähetys eli ne kyllä jää tulliin. Pienet tavarat kuten mun ahtokello EU alueen ulkopuolelta ei jäänyt tulliin.
Antto-
 

Vs: Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Leksa » To Huhti 01, 2010 10:13 am

Kesän päällehän sitä tulee multa ainakin kokemuksia, kun tulee ison jörven takaa tilattua äänenpainemittari.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Nismo87 » To Huhti 01, 2010 10:39 am

Hinta ero on aikas suuri :) Kyseiset vanteet itse tilaamalla n. 800 â¬, Gc-wheels:in kautta sarja vain 1490⬠:) Tosin karkeellas amis matematiikalla tulleineen sarjalle tulisi hintaa n. 1000⬠:)
Nismo87
 

Vs: Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Zigu » To Huhti 01, 2010 12:41 pm

[quote=""Nismo87""]
Hinta ero on aikas suuri :) Kyseiset vanteet itse tilaamalla n. 800 â¬, Gc-wheels:in kautta sarja vain 1490⬠:) Tosin karkeellas amis matematiikalla tulleineen sarjalle tulisi hintaa n. 1000⬠:)
[/quote]

EU:n tullialueen ulkopuolelta ostetuista tavaroista maksetaan

    * mahdollinen tulli <- HOX!
    * arvonlisävero
    * mahdollinen valmistevero - esim. alkoholijuomat, virvoitusjuomat ja tupakkatuotteet
    * alkoholijuomista ja virvoitusjuomista lisäksi juomapakkausvero.

Tässä linkki avuksi http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/tulliselvitys/tavaranimike_verot_maksut/index.jsp

Katselin nopeasti ja sain valetuille alumiinituotteille tällaisen TARIC-koodin  7616991090, jolla tulisi 6% lisäveroa.
Tällöin tulisi lisäveroksi 48⬠ja jos tähän lisätään alv. joka tulisi 176â¬, 800⬠vanteille saataisiin yhteis hinnaksi 1024â¬.
Tällöin tilaaminen olisi jo kannattavaa.

Tietysti kannattaa selvittää paljon noiden vanteiden lähettäminen Suomeen tulee kustantamaan. Uskon, että ei ole mikään pieni summa millä alkavat lähettelemään.
Viimeksi muokannut Zigu päivämäärä To Huhti 01, 2010 12:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Tilaus Amerikasta?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 02, 2010 8:46 am

Postikulut voivat myös olla aika mittavat, elleivät satu lähettämään tavaraa Eurooppaan/Suomeen samaan aikaan isompaa mälliä kontissa. Itse olen ainakin todennut, että Briteistä on edullista tilata. Jenkeistä en ole tilannut, sillä ainakin eBayn laskurin mukaan usein postikulut ovat nousseet jo niin suuriksi, että tuotetta ei ole kannattanut hankkia.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron