Ostin hetki sitten Museoleimatun Saab 99L 1974.
Komee kampe, kovat pellit ja toimiva tekniikka. Päällepäin se vaan on hieman rujo :lol:
Tästä on tarkoitus pikkuhiljaa tehdä edutuskelpoinen museoauto.
Heti alkuun on vuorossa puuttuvan kattoverhoilun ja C-pilarien verhoilujen hankkiminen (on jo tiedossa) ja asennus. Myös noita maalivikoja on tarkoitus ensin paikkamaalata ja joskus myöhemmin maalata koko auto.
Tässä on pari kuvaa maalipinnan ongelmakohdista
Tarkemmin ja lisää kuvia on mun omilla nettisivuilla:
http://www.tonikoskinen.com/saab_99_kori.htmlEnsi hätään maalaan tuon apukuskin oven alareunan että saa oviverhoilun takaisin paikalleen ja samalla vasemman takahelman maalaan kun se on pohjamaalissa.
Osoittautui muuten vaikeaksi ostaa maalia värikoodilla kun maalikaupassa ei tunnettu koko koodia (Pintaväri - Kalliossa, Helsingissä) Maalarimestari sekoitti 3 dl väriä minulle käsin ja silmän varalla. Näytti osuvan tosi lähelle, mutta saa nähdä kun tota ruiskii kylkiin miten lähelle se osuu.
Nuo kaksi paikkaa jotka olivat ihan pelkällä pohjamaalilla on maalattu kunnolla.
Kun tärkeimmät maalauket oli tehty ajattelin kokeilla vahan vaikutusta maalipintaan. Ensin kiillotin pinnan Meguiar´s:in Ultimate Compound hiovalla vahalla ja päälle laitoin saman valmistajan Tech 2.0 vahan. Otin työn edetessä otin pari kuvaa jossa näkyy vahatun ja vahaamattoman pinnan ero, joka on melkoinen.
Komee tuli jo näi "vähällä"!
Seuraavaksi vaihdan jalkkisvanteet alle, sopivat paremmin yhteen noiden kesämunkkien (185/65/15) kanssa.
_
Linkki mun omille nettisivuille ->
http://www.tonikoskinen.com/saab_99.htmlProjektiosio ->
http://www.tonikoskinen.com/saab_99_projektit.html