Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Elo 15, 2014 9:25 am

Saa lopuksi purkillisen jos toisenki levitellä pakkelia :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 19, 2014 4:33 am

Joo, niin saa :) Ja tietenki nuihin helmoihin tullee vielä päällemaalattava massa, mutta ei sitä silti voi pohjia kovin rujoiksi jättää.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Elo 22, 2014 2:38 pm

Onko tälle syssylle millaiset tavoitteet auton suhteen?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Elo 25, 2014 4:58 am

Tjaa-a... Hitsaukset lophuun.
Saas nyt nähä, ko olis joko satamatonta viikola iltasin tai sais sen sisäle, niin helpottas. Mutta lähinä ko olis peltityöt tehtynä vaikka ennen marraskuuta.
Kuiten ko sais hitsaukset tehtyä ja muukki pellinvääntelyt ja passaukset, niin sais kotia sen ja pääsis tekkeen maalauspohjia. Solis sitten talven heiniä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 06, 2014 1:03 pm

Hitsailin eilen tuon kuskinpuolen takakaaren takanurkan taustapellin kassaan, niin pääsee myöhemmin viikola täppäihleen tuota varsinaista kaaripeltiä.

Eiköhän tämä tästä taas ko ehtii tekehmään. Kaveri oli vain hommannu pihantäytettä ja oli hommaamassa lissää, niin häätyy saaha tuo kotia sieltä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 10, 2014 5:51 pm

No tuo nissani alko taas häiriköihmään tämän laittoa :)
Sain kuiten tuon kaaripellin leikottua aikalaila sopevaksi. Häätyy sitten vielä tehä hienosäätöä, mutta seuhraavaksi pitäs päässä hitsaihleen. Aika hyvin tuo mitta kuiten osu kohilheen, ei tartte juurikkaan täyttää saumaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Loka 11, 2014 7:00 pm

Nyt täpätty kiinni tuo pelti ja sauma hiottu sekä pohjamaalattu. Häätyy laittaa kuveja jahka ehtii taas.
Eistyy se taas kuiten. Toivottavasti nopeasti.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Loka 12, 2014 11:05 am

Se on mielenkiintoista ja kärsivällisyyttä vaativaa hommaa tuo kaaren vaihto ;) Itse etenin piste kerrallaan, eri kohtiin railoa, niin kauan ettei selkeitä koloja ollut ja varmistin vielä tiiviyden laittamalla vastapuolelle halogeenivalaisimen. Mun mielestä työläin homma oli leikellä/mitoittaa korjauspala siten ettei jää ihan törkeän suurta rakoa korjauspellin ja auton pellin väliin, kun pitää kuitenkin päittäin hitsata. Tai ainakin rälläkällä tarkan jäljen teossa saatta käväistä kieli keskellä suuta muutaman kerran :D  Osa myös varoittaa pellin vetelystä, jonka itse ehkäisin paineilmalla jäähdyttelemällä, käyttännössä joka täpin.

Millä maalilla olet muuten käsitellyt paljaat pellit? Itse ainakin suosin 2k-epoksia, koska se ei ole nuuka jos ale jäisikin vanhaa maalia, kunhan vaan alle ei jää yhtään ruostetta.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 13, 2014 5:14 am

Joo onhan se :) Onneks on kaverina vanha tekijä, joka on kaaren jos toisenki vaihtanu vuosien varrela.

Täppäilinki sitä sieltä täältä, kunnes tuli tiivistä. Tuohon tehtiin pieni pokkaus korjauspalan laithaan, mutta olihan se leikkominen silti tarkkaa työtä. Muutampi kerta sitä sovitethiin ennen hitsausta.
Mielenkiinnola ootan vaan sitä sisäkaaren tekoa ja hitsausta tuohon. Siittä ei leveää soiroa puutu, mutta se taitaa olla sitten semmonen pellisepän työnäyte :)

En ole huomannu että pelti alkas vetehleen ko täppää seuraavan paikan aina riittävän kaukaa. En ole jähyttäny eriksheen nuita pisteitä. Samala se lissää paloturvallisuutta.

Nuot on tainnu tulla käsiteltyä happopohjamaalilla ainaki näin aluksi. Tuo epoksihan on kyllä kans hyvvää tavaraa. Taisin käyttää sitä tuola keulapääsä, mutta tuo happopohjamaali on ymmärtääkseni parempaa nuisa misä on koteloita. Tiä sitten häntä...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 17, 2014 4:53 am

Joo-o. Tulipa askareltua tuohon sisäkaahreen palasia toisailtana. Eka pätkä tehtiin ylimääräsestä kaaren korjauspellistä, josta se meni kohtuu helposti taivuttaa. Toinen pätkä leikkomala suorasta pellistä kaari ja sitten siitä "säteittäin" auki toiselta laijalta taivuttamisen helpottamiseksi. Kuulema olis ollu turhan kova homma naputella vasaralla siihen valmis ehjä pelti :)

Hitsaahmaan ei vielä päässy ja tuo toinen korjauspala häätyy sovittaa paremmin vielä ja hitsata sitten kassaan ennen kiinnitystä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 27, 2014 11:08 am

Tässä kuva tuosta kaaresta korjattuna:
Kuva
Tuossa näkkyy myös tuon taemman pellin korjailut.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 27, 2014 11:10 am

Viime yritykselä en päässy taskaan tekkeen mithään, ko autoa ei saatu käynthiin, että olis siirretty se talhiin hitsaamista varten. Vika ei ole sen kummempi, ko että akku tyihennee seisotettaesa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Loka 28, 2014 4:50 am

No niin, eilen saathiin auto käynthiin ja pihala iikuttelua haittas eniten ajovalojen puute ja klasin paskasuus :) Ukoista vaan loppu veto kesken (toisin ko autosta), joten jätettiin hitsailut toisele kerrale.
Sen verran annettiin kuiten käyä ja sahasin sitä ees-taas pihala että vetreyty vähän ja toivottavasti pyssyy nyt liikuntakunnosa paremin. Nätisti se kyllä kävi taas heti pitkästä seisonnasta huolimatta. Hieno auto son myös konheensa puolesta :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Loka 30, 2014 5:49 am

Sisäkaaren sain melkein kokohnaan hitsattua. Ennään ei olis paljon täppäämistä tuosa. Oli vähän epäinhimmillinen asento tuosa hommasa. Tein myös ensimmäisen korjauspalan kahesta rapakaaren kiinnitykseen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Marras 20, 2014 5:24 am

Taas pikkusen etiäkäsin. Hitsaahmaan en päässy, mutta tein toisen puolen kaahreen korjauspalan ja leikoin sille paikan. Siihen kaahreen tarttis sitten vielä yhen ihan pikkupaikan lisäksi.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Marras 24, 2014 5:40 am

No nyt on tuo korjuupala hitsattu ja sen taakse sisäkaahreenki on pala laitettu. Sitten olis siihen kaahreen vielä se yks pala, niin vänkärin puoli olis valmis.
Kuvanki mie tuosta otin, ja laitan sen näkösäle heti ko ehin. Ihan kohtuu viksun näköstä tuosta näyttäs kuiten tulevan, vaikka pakkelia ei vielä ole laitettukhaan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Joulu 02, 2014 10:33 am

Vänkärin puoli olis nyt hitsattu valhmiiksi. Paikkailin lisäksi takapäähänki jo jotaki pientä.
Kuvia tullee heti ko ehin laittaa niitä konheele ja nettiin.

Akku on ihan lopusa. Vaikka oli lattauksesa monta päivää, niin ei saanu autoa käynthiin. Häätyy vissiin hommata uus akku ennen ko tuo kotia, että ei tartte aina hinata tallista pois.
Toki autoki käynnistyy vähän kehnosti, ko on seisonu niin paljon. Kuitenki pieniä viitteitä alkaa jo essiintyä siitä että se alkaa virota, kun sitä on nyt käytetty käynnisä aina välilä ja liikuteltukki. Pihalla siirrellessä huomaa että konheessa on voimaa paremmin ko esim. viimekuussa. Autoa vaan häätys kohta tankatakki vähän.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 15, 2014 5:45 am

Hitsailin perän lopukki paikat kassaan ja kävin myös saumat läpi hapola. Eli nyt pitäs olla net peräpään hommakki selvänä. Kuveja en kerenny napsia ja eellisekki on josaki "hukasa" konheela.
Samala huomasin että takakontti häätyy harjata josaki välisä teräsharjala läpi ja käyttää sieläki happoa ja sitten maalata. Oli nimittäin siltäki puolelta saumat vähän keränny korroosiota.

Sitten olis vielä se kuskin puolen helman takapää ja jos sitten vielä keulapää laitettas niin että saa valot kiinni ennen ko tuo kotia. Tuosa pihala siirtelysäki auttas kummasti ko olis ajovalot :) Pensaaki häätyy viä tuonne kanisterila ko tuntuu että meinaa olla vähänä.

Tuohon hapola läträämisseen liittyen. Mistä saa semmosta happoa jota ei tartte huuhella poies?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Joulu 16, 2014 3:15 pm

[quote="Sierramies"]
Tuohon hapola läträämisseen liittyen. Mistä saa semmosta happoa jota ei tartte huuhella poies?
[/quote]

Onko sellaista edes  :o
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Joulu 17, 2014 5:48 am

Voi olla ettei ole.
Mitä tuonne helmakoteloitten sisäle kannattis laittaa ekana, happopohjamaali?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Joulu 17, 2014 7:49 am

[quote="Sierramies"]
Mitä tuonne helmakoteloitten sisäle kannattis laittaa ekana, happopohjamaali?
[/quote]

Osa suosittelee sinkkimaalia kotelon sisään jääviin pelteihin. Ja kotelon suojana oon käyttäny ite Valvolinen Tectyl ML:ää kun sitä tunnutaan kehuvan. Omat helmat/kynnyskotelot tosin hitsasin sähkösinkitystä pellistä, joten laitoin vaan kotelosuojaa.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Joulu 17, 2014 3:44 pm

Tuota sinkkimaalia olen itekki miettiny. Sehän vois kyllä olla yks vaihtoehto. Taitaa olla ehkä vähän halvempaa ko happopohjamaali.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Joulu 21, 2014 1:03 pm

Perjantaina sain sitten ilmeiseti viimiset hitsaukset tehtyä.
Seuraavana autotallin siivous ja auto kotia. Sitten häätyy vielä kattoa että onko jotaki ruosteenpuhistusta jne. Paklaushommat voi alottaa sitten ko mahtuu tallisa tekheen tai voi käyttää välilä ulkona että mahtuu tekehmään. Sitten kaikenlaisten laitteitten kiinnilaitteluahan tuosa on muutenki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 22, 2014 12:49 pm

Sitten niitä kuvia viime kuukausilta hommien edistyessä.

Vänkärin puolen takakaari hitsattuna:
Kuva
Kuva

Peräpään korjauksia:
Kuva
Kuva

Sitten vielä tuota kuskin puolen takakaarta korjailtuna:
Kuva

Sisäkaarien jne. vaikeampien paikkojen eikä näköhjään tuosta helmakotelon loppupään korjailuista ole kuvia. Kotian niitten osalta paikkailla tilannetta ko rojekti etenee kotosala. Mutta nyt koittaa joulutauko tällekki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 01, 2015 1:27 pm

Nyt on Sierra kotona. Haettiin se eilen ja talliki on sen verran iso että sinne mahtu.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 01, 2015 10:39 pm

Samala ko auto oli railerila, niin tuli käytettyä se akkuliikkeesä ja ostettua uus akku ja laitettua adapterit pyöreänapasele akule, niin saa sen tallista poiski.
Vähän piti taikinoija että sai tuo plussan lisäliitinpalikan kiinni adapterriin, mutta vissiin se tuli siihen kiinni. Nyt lähtee käynthiin ko vähän kääntääki avvaimesta :)

Oli siinä sitten puhetta akkuliikkeen "apupojan" kans Sierroista, niin taisin saaha hommattua ylimääräsen MT75:n, vivuston ja kepin. Jos niistä tullee kaupat, niin sitten on semmonen laatikkoki, mihin voi vaihtaa synkrorenkhaat jne. että se toimii ko uus.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Tammi 02, 2015 7:02 am

Ens kesäksi liikenteeseen :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Tammi 02, 2015 8:35 am

Toivottavasti enskesänä liikenteeseen :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 08, 2015 5:27 am

Siellä se on kotona tallisa :)
Kuva

Alottelin tuosa kuskinoven sisäpuolen kahvan korjailukokkeilua, ko ei oiken muutakkaan voinu tehä. Ajatuksena olis korjata rikkoontunheet kiinnikkeet liimaamalla prikat niitten tilale. Laitan kuvia, jos korjaus onnistuu.

Tuola tallisa ei oikein ihmeitä mahu tekkeen. Siirsin autoa kuvan tilantheesta oikealle, niin mahtuu ees kulkehmaan paremmin. Häätyy kattoa että voiko tuolta tallista vielä viä jotaki pois, että sais lissää tillaa. Näilä keleilä ei paljoa tehä kartanola mithään pohjatöitä.

Seuraavana vois olla aurauskulmien säätö ees vähän lähemmäs oikeaa, niin helpottas tuota auton siirtelyä, ko renkhaat olis suunnilheen sammaan suunthaan. Muutamia pohjamaalailujaki vois tehä jo.

Kuitenki son nyt lämpimäsä kuivumasa ja aina välilä voi käyttää käynnisä, niin pyssyy paikat vetreänä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » To Tammi 08, 2015 7:24 am

3M:ltä löytyy vasittua muovinkorjaukseen tarkoitettua "liimaa". Itse olen käyttänyt sitä muovihitsauksen yms. muun kanssa hyvin tuloksin. Voin kyllä suositella!

Olet kuitenkin onnellisessa asemassa, että sinulla on talli. Itselläkin kaikki remontit tapahtuvat pihalla. Varmaan onnistuisi tehdä siten, että ajat auton aivan tallin toiseen laitaan, jolloin toiselle laidalle jää automaattisesti enemmän tilaa. Kevättä kohti onneksi mennäänj ja päivät valostuvat. Kovaa kittaamista sinulla on kyllä luvassa tuon kanssa. Suosittelen hommaamaan epäkeskohiomakoneen avuksi  ;)

Perästä katsottuna näyttää jo lähes valmiilta  :) Alkuperäisistä takakontin merkeistä iso plussa! Oletko muuten ajatellut merkkien uusimista?

Tuli taas Sierra kuume, kun katseli tätä sinun autoa.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron