Nissan King Cab -88

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Elo 26, 2014 5:13 am

Sain tuossa päivänä muutamana ajatuksen tuosta kattoon tulevan tavaraverkon asennuksesta.
Se noin 4 mm terästangosta tehty kehys tuntu hankalalta toteuttaa. Appiukolla sattu olehmaan joutilasta 4mm:n vaneria ja listoja, joten päätin että voihan tuon kehyksen tehä puustaki. Ja vaneri on sopivaa tavaraa taustavahvikkeeksi, kun ite kattoverhoihluunhan ei mithään voi kiinnittää.

Eilen illala sattu jäähmään pari tiimaa joutoaikaa, joten eiku homhiin!

Verhoilu irtosi varsin näppärästi. Tässä ei ole vielä käytetty muoviklipsejä, joten ruuvimeisselillä ja voimalla sai kaikki helposti irti hajottamatta paikkoja.

Verhoilu irrotettu:
Kuva

Kuva

Sitten sahasin sopevat listanpätkät ja vanerinpalaset laijoista alottaen. Asensin eka toisen laijan kohilheen ja sitten kiristin etulaijan kuminauhaa riittävästi ja asensin toisen puolen. Ja lopuksi takalaijan. Verkko sinkuu lähes joka suunthaan joten sen kans sai olla tarkkana. Ylimääräsen verkon "leikkelin" irti asennuksen aikana pikkusella toholla ja kuminauhan toiseen päähän tein lenkin solmimalla ja kutistesukkaa käyttäen. Lopuksi hivasin ylipitkät ruuvien käret rälläkälä pois.
Lampun kohale takalaijan listotukseen piti jättää aukko, mutta son sen verran pieni ettei haittaa. Muuten verkosta tuli kohtuu särmä. Ihan täysin symmetrinenhän tuo ei ole. Kattoverhoilu on sen verran kaukalon mallinen että se hieman vaikeutti asennusta, varsinki vanerien osalta.

Taustavanerit:
Kuva

Verkko asennettu:
Kuva

Verhoilu meni yllättävän hyvin takasin paikoihleen eikä tarttenu ees käyttää mahottomasti voimaa.
Aikaa meni koko homhaan suunnilheen 2 tiimaa ja materiaalikuluiksi jäi vain tuo verkko (n. 6 ). Ja varastointikapasiteetti kasvo reilusti. Mikhään viimisen pääle siisti ja hiottuhan tuo ei ole, kun ylijäämätavarasta on tehty, mutta riittävä tuohon ja ajjaa asiansa.
Kuten viimisestä kuvasta näkkyy, mithään kovin raskasta sinne ei kannata laittaa, mutta tommoset pienehköt jousilukola olevat liinat ja kartat se kantaa hyvin.

Valmis:
Kuva

Kuva

Saa nähä häätyykö tuonne kathoon laittaa sitten vielä 12 V -ulosotto, että saa koiratutkan pantaa laattua tuola...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Elo 26, 2014 7:40 am

Todella käytännöllisiä nuo verkot. Hyvää työtä.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 06, 2014 1:08 pm

Tuota verkkoa häätyy vielä viritellä vähän, ko se roikkuu nyt turhan paljon. Eli lissään vielä kuminauhaa, kunhan löyvän sopivaa.
Sitten tuli taas ongelmia tuon sytkäpuolen kans mettältä tullesa, niin vaihoin kotia tullesa käret. Nuita on näköhjään hyä pittää yhet hyllysä kotona.

Näyttäs luisuhneen tämä nyt tuon Sierrarempan myötä entistä enemmän käyttikseksi, eikä tästä ehkä saanu laitettua semmosta vähän laitettua "sorateitten työhirmua", mitä oli suunnitelmissa. Mutta menneehän tämä tämmösenä "harjottelukapahleena" :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 10, 2014 5:49 pm

Oli vähän ropleemia tämän kans.

Lauvantaina siis alko pätkihmään mettältä tullesa tuo ja vaihoin käret, kuten eellä mainittin. Sitten auto tuntuki pellaavan.

Seuhraavana päivänä kävin hitsailemasa Sierraa ja kun tulin kotia niin alko nykiminen ja kierroksia ottaesa katos tehot. Yritin vielä säätää kärkiä monheen otteesseen, muttei se alkanu pellaahmaan.

Sitten katottiin sitä kaverin kans ja vaihettiin sytkän konkka, testattiin puolaa ja sääjettiin ajotusta. Aluksi tuntu että se korjaintu, mutta taas kotia tullesa sama homma, mutta entistä pahempana. Eilen kaveri ei kerenny avuksi, mutta sano mulle että ottaa kaasari irti, avata se ja puhallella paineilmala kaikki suuttimet puhthaiksi.

Meinas mennä vähän sormi suuhun välilä mutta lopulta oli kaasari pyövälä osina ja suuttimet puhistettuna. Irrottaessa huomasin että kiinnitysmutterit olit aika löysälä. Ei pyörihneet sormin mutta kuiten. Kasasin kaasarin ja laittelin takas kiinni ja kiristin kunnola. Nyt on sitten ainaki toistaseksi pelannu. "Kop Kop"

Toennäkösesti siis kaasarin kiinnitysmutterit olit löystyhneet sen verran että se veti ilmaa sieltä välistä, koska kaasari vaikutti ihan puhthaalta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Loka 11, 2014 6:58 pm

Vielä toistaseksi pellaa. Huomena kokkeila "pitkää matkaa" eli metälle.
Tänhään vaihoin öljyt ja suodattimen ja ilmansuodatin tuli vaihettua toissapänä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Marras 24, 2014 5:36 am

Tälle ei ole ehtiny tehä ihmeempiä. Kaasarin alipaineletkut oottas vaihtoa ja samala pitäs vielä tutkaila nuita ryypyn säätöjä, kuhan vaan ehtis...

Vaihoin tuosa s-postia "4WETOA" -nimisen sivuston kirjottajan kans ja hään sitten halus tästä minun Nissanista jutun sinne sivuilekki. Joten tuosta linkin takkaa löytyy juttu Nissanista: http://www.nelivetoa.fi/2014/11/mun-wetopeli-nissan-kingcab-2-4-88/
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Marras 24, 2014 6:28 am

[quote="Sierramies"]
Vaihoin tuosa s-postia "4WETOA" -nimisen sivuston kirjottajan kans ja hään sitten halus tästä minun Nissanista jutun sinne sivuilekki. Joten tuosta linkin takkaa löytyy juttu Nissanista: http://www.nelivetoa.fi/2014/11/mun-wetopeli-nissan-kingcab-2-4-88/
[/quote]

Luin jutun ja mielestäni se oli oikein hyvä. Oikeaa asiaa ilman turhaa hienostelua!
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Joulu 10, 2014 5:13 am

Vaihtelin tuosa maanantaina kaikki kolme kaasarin alipaineletkua. En ossaa vielä sano että oliko apua, mutta eiköhän se tässä paljastu.

Samalla virittelin myös tuota katossa roikkuvaa verkkoa. Son roikkunu turhan allaala, niinpä viritin siihen nurkista nurkkiin risthiin kuminauhat. Nyt ei roiku enhään häirittevän allaala.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Joulu 12, 2014 2:20 pm

Vaikuttas että tuo alipaineletkujen vaihta autto käyntiongelmiin, ainaki suurelta osin. Pitkää ajoa ei ole tosin vielä tullu.

Eppäiltiin tuosa että olis ristinivel menosa, ko piti liikkeelelähösä ääntä. Kattelin jo motonetistä hintoja ja saatavuutta ko olhaan menosa kävässeen Roaniemelä.
Eilen käytettiin auto ylläälä ja toettiin ettei sollukhaan nivel. Kardaanin tukilaakerin kiinnitysmutterit olit kaohneet ja laakeri pääsi "hyppihmään" paikalhaan. No korjaus oli helppo ja halpa, kuhan vaan laitto uuet mutterit. Kerranki näinki.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Joulu 15, 2014 5:37 am

Laitoin tuohon tuommosen työvalon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/481048/LED-tyovalo-10-30-V-9x3-W-teho-LED
Tuli aika paljon valotehoa lissää. Etenki perruuttaesa tuo on mahtava, ko näkkee oikeasti mihin perräyttää. Häätyy vaan säätää tuota suuntausta aina tarkemmin ettei häikäse ko tekkee töitä.
Vois vaihtaa tuon halogeeninki tommosseen.
Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Joulu 30, 2014 5:08 am

Laskeskelin tälle keskikulutusta polttoainekuittien mukhaan useammalta vuelta. Kokonaiskeskiarvoksi tuli rapiat 13 l/100 km, mutta vaihtelu oli suurta. Parraimmilhaan oli (useampaa otheesseen) menny alle 8:n litran ja sitten pahimmilhaan yli 20.

Jos olis laskenu vain viimiset kaks vuotta tai vain kuluvan vuen, niin olis päässy alle 12 litran, mikä ei ole ollenkhaan paha. Jos tyihäkäyntiongelma ratkesi nyt ja ryypyn saa vielä pellaahmaan kunnola, niin vois olla että vuositasola vois pysyä tuola 10 - 12 litrasa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 08, 2015 5:16 am

Tulipa laitettua toinenki led-työvalo. Tuo on vähän valkosemmala (vähempi sininen) värisävylä ja kapeammala keilala. Valotehosa hakkaa mennen tullen tuon vanhan halogeenin. Värisävyn ja kapeamman keilan vuoksi näyttää että solis vähän himeämpi ko tuo toinen, mutta kyllä se toellisuuvesa valasee yhtä hyvin.
Kuva

Sitten tuli käytyä viikonloppuna ajeleskelemasa. Tommosessa lumesa meni vielä ilman ketinkejä. Perämurikka on jo piirtäny jälkeä tuosa. Muokkasin kuvaa vähän erottuvuuden parantamiseksi.
Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Zigu » To Tammi 08, 2015 7:27 am

On se matala, kun raapii maata  ;D (nimimerkillä paraskin puhuja  ::))
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 08, 2015 2:49 pm

Tule Sierrala kokkeihleen että raapiko seki :D
Ei sillä, on se joskus tuoki raapassu maata (eikä vain lunta), mutta sillon son ylheensä peräkoukku. Peräkoukut on näissä ylheensä harmittavan allaala.

OT: Nyt olis muuten tuola hyät hiihtely ja mikäettei kuvauskelikki. Päivä on vaan vähän turhan lyhyt vielä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Tammi 19, 2015 7:32 am

Kävin kysymäsä tähän virtalukon pohjaa, mutta varaosaliike myi eioota. Häätyy vielä katella netistä, jos löytys.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Tammi 27, 2015 8:42 am

Perjantaina tuli postiin paketti, joka sisälsi King Cabin virtalukon pohjan ja oikeanpuohleisen takavalon. Eli tuo oikea takavalo on se pahemmin särkyny.

Virtalukon pohja häätyy alkaa vaihtahmaan jahka ehtii. Tosin nyt son taas toiminu hyvin :)
Takavalon kans oli semmonen ajatus että laitan uuen paikoihleen josaki välisä ja sitten leikkaan vanhasta korjauspalan vilkun kohalta, jolla korjaan vanhan sitten ko on net muovinkorhjausvehkeet.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 29, 2015 5:45 am

No nyt kävi kuiten niin että vaihoin jo tuon takavalon. Huomasin pakkivalon palahneen ja päätin samala vaihtaa koko valon, kun soli käytännösä sama homma.
Vaimo oli kuulemi sanonu mulle jo aiemmin tuosta palahneesta pakkivalosta. Tuo muisti on vaan välilä hyä, mutta niin lyhyt :)
Kuva
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Helmi 11, 2015 11:50 am

Yrittäny tuosa kattoa uusia lisävaloja tähän. Pitäs olla tehokkaat kestävät ja lailliset.

Led-valot kiinnostas. Ja olenki katellu lähinnä x-vision dominator led -valoja. Sitten tietenki xenonit vois olla yks maholisuus, mutta tuntus että ledit on kestävämpiä ja halvempia. Joka taphauksessa hinnat on aika kovia nuila, joten vielä häätyy hunteerata ja sitten ehkä josaki välisä alkaa kerrään rahhaa. Halogeenit olisit halvempia, mutta ei oikein innosta. Toki voishan jokku semmosekki ehkä tulla kysymykseen.

Ajatuksena olis tieten että menis sitten seuhraavaanki authoon samat valot.

Onko kelhään kokemusta led- tai xenon-lisävaloista?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Maalis 05, 2015 5:42 am

Aloin eilen vaihtahmaan virtalukon pohjaa tähän. Homma meni muuten ihan hyvin, mutta uus pohja starttaa jo "käynnissä"-asennosa eikä vasta "käynnistys"-asennosa. Tästä aiheutuu siis se että kun virrat kytkee päälle, niin jo seuraava asento käynnistää auton jollon startti jää pyörihmään auton ollesa käynnisä.

Normaalistihan auton käynnistyttyä avain palautuu asentoon, jossa auto pysyy käynnissä, mutta startti ei pyöri. Tässäkin pohjassa tuo asento on, mutta kun se käynnistyy jo ennen sitä. Sitten jos startin pysäyttää kääntämällä avainta takasinkäsin, niin auto luonnollisesti sammuu.

Pohjan johotukset ja liitin on ihan samanlaiset ko vanhassaki, joten en ymmärrä miksi se tekkee niin. Uusi pohja siis tavalhaan kytkee kaksi vaihetta pääle yhtäaikaa.

Nissanissa tuo on siis siten että virrat päällä-asennossa toimii radio, puhallin , pyyhkijät ym. Käynnissä-asennossa palaa sitten myös mittariston varotusvalot ja taustavalot. Ja sitten on käynnistys-asento, jossa auto käynnistyy ja josta avaimen löysäämällä avain palautuu itekseen käynnissä-asentoon, kuten muissaki autoissa.

No onneksi vanha virtalukon pohja ei ole vielä kokohnaan kaput. Nuot uuet ovat vaan kiven alla.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Maalis 30, 2015 9:50 am

Eilen tuli tarvetta maasto-ominaisuuksille ja lumiketingeile. Onneksi ketingit ja lapio olit mukana.

Oltiin v-loppu partiokämpälä ja la - su sateli lunta välilä reippaastikki. "Jalkautumispiste" oli tuttuun taphaan erään mökile johtavan tien risteyksesä ja perjantaina tie tuonne oliki ihan hyäsä kunnosa ja sinne asti pääsi henkilöautollaki, joten porukka ja kampheet saathiin kunniala sinne. Nissani ainoana paikale jäävänä autona jätethiin tähän parkkiin. Tästä paikasta on hiihto-/kelkkailumatkaa vielä rapeat 3 km kämpäle.

Kun sunnuntaina oltiin lähösä puolenpäivän jälkheen sivakoihmaan/kelkkaihleen takasin sain puhelun yheltä hakijalta, että ison tien varresta ei pääse autola tuole mökkitiele ollenkhaan. Pikitien laijasta matkaa on noin 2 km.

Kun pääsin autole, niin lähin polettaan Nissanila jälkeä että saahaan muutki autot mökkitiele. Sepä ei onnistunukkaan niin helposti. Sanu lumi oli tivistä, mutta sitä oli kuiten tuiskuttanu tien umpheen alkupätkälä ja jäin kiinni hithaala neliveola noin 30 metrin jälkheen. no tässä ei auttanu ko kaivaa kenttälapiola eturenkhaat esile ja asentaa ketingit alle. Niitten avula pääsin sitten jo ajahmaan ison tien laithaan. Isolta tieltä perrääni uskalsi lähteä Honda CR-V ja VW Transporter, jotka sitten saatiin Nissanin tamppaamaa jälkeä perile asti ja porukka ja kampheet saatiin näin kuskattua parila heitola ison tien laithaan.

Siinä vaiheesa ko ketinkejä hääty alkaa asentahmaan meinas epäusko iskeä, ko keli oli huono (tuiskutti kosteaa lunta) ja itelä oli siinä vastuula saaha 14 nuorta ja tavarat autoile. Hiihtokeli oli siis onneton ja huononi entisestään. Kaikilla nimittäin tarttu lumi paksuksi paantheeksi sivakoitten pohjaan. Onneksi ketingit ja kenttälapio pelastit tilantheen. Toki sitten olis voitu kokkeila vielä vaimon kans vettää autoa Lynxilä, mutta kun sillä piti auttaa välilä olevia hiihtäjiäki. Mietin vain että tuola ko olis ollu liikentheesä jollaki henkilöautola... Olishan sinne toki saanu rattorin aukasseen tien, mutta siinä olis tuhraantunu varmasti kauan aikaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Huhti 02, 2015 5:01 am

Ryömiskelin eilen auton alla, ko piti löysätä jumittunu käsijarruvaijeri. Pitäs saaha se pellaahmaan katastukseen. Samala paikansin yhen ongelman mikä on häirinny viimeaikoina.
Kun autolla on ajanu kuopista, töyssyistä jne. niin etenki isommisa vauheisa on kuulunu ikäänkuin rungon kautta semmonen jumpsaus. Olen ihmetelly sen syytä ja tarkastanu kaikki jousien ripustukset, pyöränlaakerit jne. Eilen sitten paljastu viimen toennäkönen syy: Pakoputken keskikannake oli poikki, minkä vuoksi putki osui helposti runkoon takakannattimen takaa. Häätyy siis korjata tuo poikkimenny kannatin, niin ei kolkuttele enhään.

Katastukseen pitäs tehä pari hitsaushommaaki. Toivottavasti pääsiäisen ja ensviikon aikana ehtii, ko seuraavala häätyy jo katastaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Huhti 13, 2015 6:34 am

Lauvantaina hitsasin runkopalkin jäykisteen paikoihleen ja tuon pakoputken kannattimen. Tuota pakoputkea häätyy ehkä vielä asetella vähän.

Käsijarrusta oli kaonnu kuskin puolelta palautinjousi ja oikeanlaistahan ei mistään saa. No löysin siihen jonku muun jäykän jousen, joka oli tarkotettu johonki nissanin rumpujarruun. Systeemi ei tuntus häviävän yhthään alkuperäsele.

Massasin eilen hitsauspaikat. Nyt pitäs sitten olla kaikki semmoset akuutit korjaukset tehty katastusta varten yhtä lukuunottamatta. Lavan helmapellin jäykistetanko oli katkennu ja se häätyy vielä korjata. Se mennee laittaa helposti patenttinauhala, ko son muutenki semmonen ruuvikiinnitteinen.

Taitaapi olla että kuhan saa katastettua ja kelit vähän kuivaa ja lämpeää, niin alan laittehleen tuota myyntikunthoon. Varhmaan ennen metästyskautta yritän saaha tuon myytyä pois. Voi olla että Rangerin hankkiminen mennee myöhemmäle syssyle, mutta sitten tuon myynti voi olla vaikeampaa, ko kysyntä on kuiten suurimmilhaan syyskesälä - syssylä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 17, 2015 5:31 am

Kohtuu vähälä selvittiin katastuksesta. Muutama paikka häätyy laittaa toki. Pakoputki pittää korjata, runkopalkkia hitsata vähän saumasta ja tyihäkäyntiä säätää. Oli se sanonu että kyllähän tuo alkaa paikoin olheen aikalaila ruosteessa, muttei vaikuta vielä.

Aattelin roplata nämät viikonloppuna/ensviikola ja hoitaa tuon katastuksen pois mahollisimman pian.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Huhti 19, 2015 2:37 pm

No niin, putkea on paikkailtu korjaustahnala ja -nauhala, runkoa hitsailtu puikkokonheela sekä kaasaria roplattu.
Hitsaaminen oli vähän räpimistä, ko piti ite arvata virrat ja muutenki tullu vähempi hitsattua puikola. No onnistu se vissiin kuiten. Kaasarissa tyihäkäynti oli ihan sopivasa asetuksesa, mutta se ei tahtonu puottaa konetta tyhjäkäynnile. Liekkö joku jousi ollu vähän väsyny ja vivusto kulunu. Laitoin sinne vähän vahvemman jousen ja vaikutti että vika korjaintu.

Huomena vois yrittä uusintakatastusta. Josko se menis sitten läpi.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 21, 2015 4:33 am

No eipä menny läpi ei. Kaikki korjatut kohat oli kyllä kunnosa, mutta sitten se löysi uuen hitsattavan paikan (eri katastaja).
Uusintakatastuksesa ei pitäs enhään ettiä eikä löytää uusia vikoja, mutta soli vissiin tulkinnu sitä eellistä vikamerkintää varsin laajasti ja paikantanu sen perusteella uuen paikan.
Ei siinä sinällään mithään, mutta ko nyt ei olis aikaa hitsailla ylimäärästä. Jos tuoki paikka olis huomattu ekala kerrala, niin olis saanu sen jo kunthoon, ko koko lauvantai oli varattu tuohon hommaan. Nyt häätyy yrittää ehtiä taas joku ilta laittaan tuota. Onneks en ehtiny viä vehkeitä pois.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Huhti 25, 2015 2:13 pm

No nyt on korjattu ja katastettu!
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Huhti 28, 2015 4:24 am

Tulihan tuota vähän räplättyä viikonloppuna vielä.
Hytän yks kiinnikkeistä oli pettäny ja hitsailin sen kassaan. Vaihoin myös halogeenityövalot ledien tilale. Aattelin siirtää ledit seuhraavaan authoon.

Tuosa työvaloja värkkäillessä huomasin että net oli tehty maaohjatuiksi! Meinas aiheuttaa vähän harhmaita hiuksia, kun työvalot otit maan suohraan rungosta. No eristämällä tämäki ratkes sitten kuiten.

Kuhan lumet sullaa ja suksikiinnikkeet voi riisua pois, niin tämä alkas olla aikalaila myyntikunnosa siivoamista ja tyihentämistä lukuunottamatta. Taitaa vaan käyä niin että jos tämän myy pois esim. loppukesästä, niin uutta ei saa heti tilale. Ja tietysti juuri kaikkein tärkein aika, eli syksy, häätys pärjätä ilman maasturia. Katotaan nyt sitten miten tässä käy.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 25, 2015 7:43 am

Korjailin tuon toisenki takavalon. Saa nähä miten kestää, käytin tuota zigun suosittelemaan 3M:n muovinkorjausainetta.
Kuva
Tuosta varhmaan näkkeeki mikä osa on liitetty. Tein siis toisen puolen vanhasta valosta korjauspalan tuohon. Bilteman pieni paineilmakäyttönen "viilakone" eli semmonen sormen vahvunen dremelin kaltanen vehe oli tuosa palan työstösä oiva apu.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Touko 29, 2015 5:47 pm

Ostitko sitä nopeaa vai hidasta muovinkorjausainetta?

Itse olen ainakin tykäsynyt tuohon 3M:n muovinkorjausaineeseen. Vielä, kun hiot pienen uran sille aineelle, niin se saa laajemman kiinityspinnan  ;)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Nissan King Cab -88

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Touko 30, 2015 12:03 pm

Nopeaa.

On tuo vielä kestäny. Nuo halkeamat jyrsin urale.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron