UpDate!
Pientä edistystä tapahtunut, uusi bensatankki on löytänyt tiensä tallille...
Suunntelmat ja ja visiot muuttuu ajan myötä, löysin tämän upea -67 vuoden kuupasta olevan ratin, tämä sopii auton kokonaisuuteen paljon paremmin.
Pillerikapleleiden asennusta:
Tuli hiton hyvä vaikka itte sanonkin! Enään valkosivut niin olis valmista.....
Rattikin edistyy jo kovaa vauhtia:
Paljon tarvii hioa ja vähän kittailla mutta tämä taitaa valmistua suht helposti.
On kyllä niin makee ratti, siitä tulee vielä makeempi kun saan sen valmiiksi...
Turboahtimen keskiosa oli "ylösalaisin" eli öljynkierto oli paluulinja ylöspäin.
Tässä asennossa ölynkierto ei voi toimia. Tämän päätin ratkaista kääntämällä kesikosa oikeaan asentoon.
Grillin täytyy antaa lämmetä ensin kunnolla...
Kun riittävä lämpötila on saavutettu, lisätään ahdin...
Noin 15-20 minuutta ja ahdin on lämmennyt riittävästi ja pakopesä irtoaa...
Pakopesä asetetaan takaisin paikalleen heti jotta se ei jäähdy liikaa...
Kun ahdin on kylmä voi sen asentaa takaisin...
Myös ratti edistyy taas vähän..
Hionnat ja kittaukset on tehty, nyt muovitartunta....
ja perään punainen pohjamaali....
Ratti olisi valmis asennettavaksi, kunhan maali ensin kuivuu.
Ostin tuollaisen Volvo 940 paisuntasäiliön jäähdytysjärjestelmään.
Koska tämä ei ole Volvo jouduin rakentamaan säiliölle kiiinnikkeen itse.
Hieman joutui naputtelemaan ja vääntelemään mutta sain säiliön lopulta nätisti sopivaan paikkaan.
Kun kiinnike oli valmis maalasin sen samalla teemalla kun muun konehuoneen.
lisää herkkua...
Öljynjäähdytin sarja, Hieno!
Ratti on valmis asennettavaksi:
Vanha ratti pois!
ja uutta (vanhaa) sekä parempaa tilalle!
Nyt alkaa näyttää ohjaamossa siltä miltä pitääkin!
Myös paisuntasäiliön jalka on valmis ja asennettu.
Ja taas jatketaan....