Autoihin ja autoiluun liittyvät myytit

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Autoihin ja autoiluun liittyvät myytit

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Marras 08, 2015 1:05 pm

Kokeillaan lähtiskö miten rullaamaan tällainen "triidi" :) Ajatuksena pohtia autoihin liittyviä myyttejä ja uskomuksia, käyden läpi niiden mahdollista tosiperäisyyttä sekä esittää faktaa siitä onko niihin uskominen. Esimerkiksi myytit liittyen vanhaan bensaan, tai vaikka vastapaineeseen tms. kyseenalaisiin juttuihin.

Ei tämän pidempi aloitusviesti, mutta joskopa idea aukesi jo? ;)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Autoihin ja autoiluun liittyvät myytit

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Marras 08, 2015 1:16 pm

Aloitanpa;

Vastapaine 4-t-moottorissa?

No, useasti sanotaan ettei esim. autoon kannata laittaa halkaisijaltaan liian suurta pakoputkea, ettevät vastapaineet huonone, ja ainakin itse olin hyvin epäileväinen asian suhteen, Se oli tiedossa että pakosarjan primääriputket olisi hyvä olla yhtä pitkät ettei pakotahdit mahd. "häiritse toisiaan", mutta voiko liian paksu putki tosiaan heikentää virtausta?!?

https://www.youtube.com/watch?v=RWTARjxiqlo

Tollanen video osui sattumalta eteen, ja aluksi tuntu että ei helvata mitä rautalangasta vääntämistä tyyliin "mikä on pakoputki", mutta sitten alkoi tulla faktaa, eli jos putket ovat pakosarjassa liian paksut, kaasu laajenee liikaa hidastamalla virtausta :o Sama pätee loppuputkeenkin, tuon linkissä rupattelevan insinöörin mukaan.

Joten, vaikka oon yleensä naureskellu vastapaineteorioille, täytyy sanoa nyt että myytti varmistettu tai oikeastaan "CONFIRMED" :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron