Eihän siitä katsastuksesta läpi päästy, vikalista on aika iso
mm. etuiskaria, jarruletkua, takajarrua yms. menee uusille.. Päästöt oli kans pielessä, huoltomies epäili katalysaattoria. Itse en noita enää virittele vaan jätän kaiken huoltomiehen murheeksi
Airbagin valo saatiin pois, sen aiheutti lopulta apukuskin airbag jonka lisäsin varaosa-autosta. Todennäköisesti vanha ohjausyksikkö ei sitä osaa tunnistaa, pitänee vaihtaa sekin sitten jossain vaiheessa. Toistaiseksi kyseinen airbag on kuitenkin kytketty pois käytöstä
Ajovaloista tuli sen verran napinaa että kuskin puolen lähivalo näytti liian alas kun taas apukuskin lähivalo liian ylös.. Pikaisen tutkinnan jälkeen näyttäisi että polttimot olis olleet hieman vika-asennossa, pitää iltapimeällä käydä testaamassa. Toinen valituksen aihe koski korkeuden säätöä. Korkeuden säätö kyllä toimii, mutta nurinkurisesti. Eli kun 0 asennossa pitäisi olla korkeimmillaan, niin ne onkin matalimmillaan. Tämä johtuu säätömoottorien erilaisesta sijainnista alkuperäisiin umpiohin nähden, ja siihen en keksi mitään lääkettä.. Ilmeisesti moottorien pyörimissuuntaa ei käännetäkään ihan vain johtoa vaihtamalla.
Käsittääkseni sillä ei pitäisi olla kyllä mitään merkitystä onko se korkeudensäätö nurinkurinen vai ei, jos ihan tarkasti lakia lukee..
Suora lainaus trafin sivuilta:
"Ajovalojen suuntauksessa on noudatettava auton valmistajan ohjeita Lisäksi 14.6.1995 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa vaaditaan laite, jolla voidaan kuorman mukaan säätää valaisimen ja ajoneuvon suhteellista asentoa"
Mielestäni tuossa ei ollenkaan mainita että miten päin niiden pitää katkaisimeen nähden liikkua, kunhan vain korkeus säätyy
Äkkiseltään laskettuna katsastushuoltoihin menee 500-800e, melkein koko auton arvo