Tässä ehkä looginen järjestys kärsii, koska munhan olisi pitänyt asennella uutta loksua, mutta ajattelin hoitaa paskimmat hommat ensin ja aloin työstää tuota kuskin ovea... Homma vieläkin kesken viimeistelyjen osalta, pitää hioa jne. Joten laitetaan juttua vaiheessa olemisen vaiheista
Kuvassa merkattuna ruostevaurio. Pointtina on korjata kohta "kunnioittamalla" alkup. rakennetta eikä heittää vaan jotain lappua tukemaan yli paksua kerrosta pakkelia.
Leikkasin ruostuneen palan pois, ja tätä käytin sapluuana mitoituksiin, niin ei tarvinnut kikkailla pahvimallien kanssa. Kuten näkyy läpi ruostunut.
Eka homma oli korjata vahvikepelti oven sisästä, jonka yli ulmopi pelti on kääräisty. Ensin heppiin...
...jonka jälkeen kiinni. Jossain kohtaa tätäkin hioin, mutta kuva tuoreltaan otettu.
Tein jonkin sortin jigin levystä jonka yli taitoin 0,75 pellistä korjauspalan itse näkyvään osuuteen.
Toiselle puolelle tein reiät valmiiksi tulppahitseille, jotka vastaa alunperin samassa kohtaa olleita pistehitsejä.
Huolella linjaten heppiin. Huomatkaa jäähdytysväline
Noin sata kunta heppiä myöhemmin ja hionnan jälkeen oltiin tässä, vielä pitää siistiä, mutta rälläkällä en ahnehdi enempää, koska hain Kuopion Motonetistä tarjouksessa olleen kulmavingun, joka oli muuten Suomen ainoa
, johon hommaan vielä powerlock-lamelli kärkiä. Uskaltaa siistiä sitten ihan pellin tuntumaan saakka.
Takapuolen (hihihihihi) tempaisin niillä tulppahitseillä kiinni, täällä en lähtenyt kömpelöllä rälläkällä tekemään mitään.
Suihkasin vähän Mastonia ennen kuin kannoin varastoon. Sain mielestäni pellin vetelyn, josta aina pelotellaan ovia hitsatessa, estettyä mitä syynäilin ovea valoa vasten. Ei se ehkä ole ihan täydellinen, vaikka kitti tulee vielä, mutta jospa tuossa kuitenkin olisi taas kuskin ovea seuraavat 30 vuotta
Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus korjata lukkopelti, jonka jälkeen pääsee sitten viimein asentaan ton lokarin. Apparin ovessakin on reikä, mutta se ylempänä vaan yhdessä pellissä eli aika lailla tack-on homma