Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Elo 06, 2018 2:53 pm

Sunnuntaina pääsin tämänkin Fordin kimppuun ;D Aiemmin laittelin jo lopullisesti nuo takatolpat kiinni ja samalla apurungon alalevyn ja "muutama" prikka väliin niiden M10-pulttien alle, kun mulla nuo omavalmisteet joissa ei oo sitä kanttia niin jää etupäästä rakoo.

Ruuvailin ö-pohjan kiinni koneeseen muutamalla pultilla (kun irrotan vielä sen) siirtelin myllyn nostopuomiin ja pulttasin lootaan:

Kuva

(aika kisaisen näkönen tuo Zetecin vakiopakosatsi mrgreen )

Kuva

Ja oli suuri ilo todeta että syksyinen muokkaus onnistu ja startti menee heittämällä paikalleen! :) Pari millii jää rakoa ö-pohjaan ja tuo potero oli juuri sopiva että laippaosa mahtuu kytkinkopan luona. Koneenkorvasta vielä joutuu ottamaan 10mm siivun pois alhaalta niin ei ole ongelmia mahd. startin huoltojen kanssa

Seuraavaksi meinasin porailla reiät rosterisiin kannakkeisiin pickuppi putkilolle sekä muokata sen omia kannakkeita. Ja ehkä vielä kerran ponnistan varoiksi ö-sumpun saumat ettei oo vuotoja. Ootteko muuten mitä mieltä pystyykö/kannattaako vauhtipyörän kytkinpintaa hioo/karhentaa kotikonstein vai suosiolla koneistamoon? Ei meinaan oo urautunu tuo Zetan vauhtis, mutta ajattelin että voisi olla hyvä karhentaa silti.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 401
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Elo 14, 2018 6:17 pm

Pääsinpäs taas jatkamaan vaihteeksi Zetec-modia.

Kuva

Tosiaan leikkelin tiläpäisesti pois hitsatut M8-kierteet RKL-kannenpultin kannoista. Ja pultin kantojen alle 1,5mm rosterista kantatut kannakkeet. Näin pystyy kirimään hylsyllä momenttiin kun kasaa (uusilla pulteilla toki) eikä myöskään vääristy monentti kun sen verta tukevampaa evästä toi RST.

Kuva

Seuraavana muokkasin pickupin kannaketta.

Kuva

Ja imuputkilo tulee pulttaamalla noitten kannakkeiden päälle. Sovitusvaiheessa käytössä ihan remontti reiska- lujuuden pultit, mutta mustat tulee lopulliseen kasaukseen. RKL-pultit vaan täytyy tilata, koska kierre M11x1,5 joten ei välttämättä löydy Iisalmen kinnitystarvikkeesta :D Vauhtiskin kaipais uudet pultit, joten muutaman viikon saa Zetec odotella.

Sen sijaan ajattelin laskea auton tassuilleen niin saan kasattua koriin päin turvatankin, cossu-siiven ym...


Rotta-Sierran mystinen kolmella käynti selvis; vaihdoin tulpat eikä vaikutusta rolleyes , mutta ykköspytyn ruiskusuuttimen töpseli oli näemmä vähän huonosti kiinni, se kunnolla pohjaan ja alkoi taas päristä ;D Tämä aiheeseen kevyesti liittyen siis mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 401
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron